Przygotowanie do porodu

Z Ekopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Noia 64 apps licq.png
Ten artykuł należy do
tematu Urodzić się

Przygotowanie do porodu
Poród
Karmienie
Wyposażenie

Kategoria:Urodzić się

Spis treści

Poród naturalny

Przewidzieć poród w dwa sposoby

Préparation à la naissance

Pierwsza rzecz polega na tym że traktuje się ciąże jako sytuacje ryzykowną potrzebującą maksymalnej opieki a poród jako wydobycie płodu z brzucha matki. Inna wizja polega na traktowaniu ciąży i porodu jako następstwu przebiegów fizjologicznych które najczęściej przechodzą normalnie i zakłócanie im spokoju jest niepotrzebnie.

W pierszym przypadku matka jest osobą pasywną podczas porodu, prowadzoną przez lekarzy. Przyszła mama jest poddanna szpitalnemu protokołowi który określa reguły nadzorowania ciąży i przebiegu porodu, włącznie z licznymi badaniami i mnożeniem ultrasonografii (USG) które są źródłem niepokoju, wywołaniu porodu implikujący perfuzje oksytocyny, unieruchomieniu matki, częszczemu stosowaniu znieczulenia, kleszczy, i cesarki. Wreście, tuż po urodzeniu, niemowlę jest poddane pielęgnacji i badaniom służącym weryfikowaniu że « wszystko jest dobrze »… W drugim przypadku, matka jest aktorką swojego porodu. Nadzorowanie ciąży jest generalnie robione przez akuszerke. Jej poród odbywa się w sposób fizjologiczny, bez wywoływania, w domu narodzin lub we własnym domu, przy pomocy akuszerki lub douli, gotowej do reakcji jeżeli potrzeba, gdyż każda sytuacja jest inna. I nie robić niczego jeżeli sytuacja tego nie wymaga, jak w 90% porodów.

Funkcjoniwanie w trakcie porodu fizjologicznego

W jaki sposób bieg porodu fizjologicznego jest bez przerwy zakłócane

Jak przyjmuje się noworodka ?

Akuszerki mniej interweniują niż lekarze i w takim samym bezpieczeństwie

Twoje niemowlę jest nalładniejszym z ssakiów

Zobaczyć też

Linki wewnętrzne

Linki zewnętrzne

Bibliografia

Noia 64 apps licq.png Portal Urodzić się – Wejść no artykułów Ekopedii dotyczących narodzin.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
Nawigacja
Narzędzia